Centenario da creación da Inspección de Traballo e Seguridade Social. 1906-2006
O 1 de marzo de 2006, celebrouse a conmemoración dos cen anos de creación da Inspección de Traballo e Seguridade Social.
Se ofrece esta información dedicada á historia da Institución e a súa relación co Dereito Social.
100 anos de Historia
Con motivo do centenario da Inspección de Traballo e Seguridade Social (01-03-2006), ofrécese esta información dedicada á Historia da Institución e a súa relación co Dereito Social.
A Inspección de Traballo nace no noso país a principios do século XX como un dos froitos máis importantes do Instituto de Reformas Sociais, aprobándose o seu primeiro regulamento regulador polo Real Decreto do 1 de marzo de 1906. Desde tal data encoméndaselle a vixilancia do cumprimento da incipiente lexislación social da época. As funcións inspectoras son obxecto de regulación xa no ano 1909 e, tras a creación do Ministerio de Traballo en 1920, establécese unha Inspección Xeral de carácter rexional que se convertía en provincial coa reestruturación do este Ministerio efectuada no ano 1932.
En 1939 créase o Corpo Nacional da Inspección de Traballo integrándose este na Inspección de Seguros Sociais e da Inspección de Emigración. Novas integracións prodúcense posteriormente como consecuencia da Lei Ordenadora da Inspección de Traballo de 1962, afectando á Inspección Técnica de Previsión Social e aos Delegados de Traballo.
En 1984 la Ley de Reforma de la Función Pública conformó de nuevo la Inspección de Trabajo, que se transforma en Inspección de Trabajo y Seguridad Social, organizando la función inspectora en torno a dos cuerpos, el Superior de Inspectores de Trabajo y Seguridad Social y el de Controladores Laborales, como cuerpo de gestión.
Finalmente no ano 1997, a través da Lei 42 do 14 de novembro e conforme á nova organización territorial do Estado xurdida da Constitución de 1978, configúrase o Sistema de Inspección de Traballo e Seguridade Social como un conxunto institucional integrado, cuxas funcións se exercitan de acordo con o ámbito de competencias propio do Estado e das Comunidades Autónomas.
Dicha Ley define un sistema institucional de Inspección de Traballo e Seguridade Social que se asinta conxuntamente no ámbito do Estado e das Comunidades Autónomas. Así mesmo a Lei 42/1997 procede á creación, como corpo de xestión, do Corpo de Subinspectores de Emprego e Seguridade Social, no que se integra o Corpo de Controladores Laborais, adecuando e actualizando as súas funcións inspectoras de apoio e colaboración no seo do sistema de Inspección de Traballo e Seguridade Social na que se integran.
Transcorridos por tanto 100 anos desde a aparición da Inspección de Traballo no noso país, percorreuse un longo camiño marcado polo cambio nos procesos industriais, nas relacións de traballo, nos modelos organizativos e nas institucións, tanto nacionais como supranacionales, coa asunción dun progresivo protagonismo por parte dos axentes sociais.